Long time no see...

Ce blog a bien faillit y rester... mais on va tout doucement essayer de le faire renaitre.
Certains de mes lecteurs en ont même fait la demande. Merci les cousins ! 
Côté jardin, les tomates sont celles qui ont le mieux réussis et elles n'ont pas fini de murir.

La grosse tomate difforme et presque brune provient de graines de tomates mangées en France l'année dernière. Les tomates oranges sont les "yellow pears" qui ne donnent pas des masses mais qui sont bien jolies. Les autres tomates sont d'origines inconnues et proviennent de graines récupérées ici et là.
La serviette sous les tomates vient de Pologne. Bientôt un reportage sur notre voyage en Pologne...


Denna blogg höll på att försvinna men vi skall försöka få den att leva igen... Några av mina läsare har till och med uppmuntrat mig. Tack mina kusiner !
När det gäller trädgården, så har tomaterna hittills lyckats bäst och de fortsätter att mogna.
Den stora bifftomaten är brun inuti och kommer från frön från uppätna tomater i Frankrike. Du gula päron tomaterna är av sorten "yellow pear", de ger inte så mycket i taget men de är väldigt fina!
De andra tomaterna är av okänt ursprung, från frön som har sparats här och där. Servetten under tomaterna kommer från Polen. Snart en artikel om vår resa till Polen!  


Kommentarer
Postat av: Mias Trädgård

Hej, vad kul att se att du skriver igen! :) Vilka härliga tomater! Förstår inte allt, men Yellow pear förstår jag och att du tagit hem frön till bifftomaten i en servette från Pologne? Är det rätt? Väldigt trevliga tomater i vilket fall! Var det dina eller kusinerna eller hade en kusin vattnat? Ja, du vet min franska är inte riktigt vad den borde vara! Tack för titten! :) Mia

2011-08-31 @ 09:53:17
URL: http://miastradgard.blogspot.com/
Postat av: Anne-France

Hej Mia! Roligt att du tittar förbi och framförallt vill öva din franska! Jag lägger till en översättning (men är inte säker mina fransktalande läsare förstår vad jag babblar om heller!). Ha det så bra! Anne-France

2011-09-03 @ 09:22:27
Postat av: Mia

Hej! Oj,det var inte meningen att du ska översätta för bara 'lilla mig', även om det är väldigt trevligt! Är den stora bifftomaten altså brun i köttet? :) Tack! Jag har skaffat mig översättningsverktyg nu, så jag ska försöka klara det i fortsättningen - och det är ju en jättebra träning för min franska som jag tränar alltför sällan - skulle vara kul att få med dig som 'språkstöd' vid kommande besök i franska slottsträdgårdar, om tillfälle ges! Ha det så bra så länge - vi ses på bloggarna - och kanske IRL! Kram Mia

2011-09-10 @ 19:49:32
URL: http://www.miastradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0