Retrospective sur les vacances 4 et fin!?

16 avril, anniversaire de maman. On fait d'une pierre deux coups et décide de fêter Papa, du 13 mai, en même temps!
Le tout immortalisé par cette photo! /
16 april, Mammas födelsedag. Vi passar på och firar Pappa, från den 13 maj, samtidigt. De skrattar mycket om denna bild!

Photo Elinor


Photo: Charlotte!

Ce même jour, décidément mémorable, au moment précis où je relisais une lettre de mon amie et voisine Isabelle, que je n'avais pas revue depuis... 16 ans, voilà qu'elle apparaît à la fenêtre! 
Isabelle a été ma compagne de bien des randonnées, avec au sommet de notre gloire, l'ascension de l'Aneto.  Isabelle, il faut que l'on s'y remette !

Samma dag, när jag höll på att läsa för min Mamma ett gammalt brev från min kompis Isabelle som jag har inte sett i 16 år, så dyker hon upp genom fönstret!  Isabelle vems farföräldrar var från byn har varit min bästa vandringskompis. Vi har gjort ett flertal expeditioner tillsammans och bland annat på Pyrénéernas högsta berg, Aneto.  Isabelle, vi måste göra om detta!

Isabelle et Sacha. Photo: Elinor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0